Výpis dotazů

24.09.2024
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Média
  • Tisková zpráva
  • Přeplatek

Už od loňského roku se na Energetický regulační úřad (ERÚ) denně obracejí spotřebitelé, kterým dodavatelé nevracejí přeplatky z vyúčtování. V posledních měsících pak výrazně přibylo situací, kdy je tito obchodníci převedli na jiného dodavatele v rámci tzv. prodeje závodu. ERÚ připomíná, že v takovém případě kupující přebírá všechny smluvní závazky, a přeplatky je tudíž nutné vymáhat po něm.

29.07.2024
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
  • Platby
  • Přeplatek
  • Reklamace

Kdy mi dodavatel musí vystavit vyúčtování?
Nesouhlasím s vyúčtováním. Jak mám postupovat?
Dodavatel mi nevrátil přeplatek. Jak mám postupovat?

21.12.2023
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Média
  • Tisková zpráva
  • Přeplatek

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se denně obracejí spotřebitelé, jimž dodavatelé nevracejí přeplatky z vyúčtování. V některých případech se přitom jedná o desetitisícové částky. Občané mohou v těchto případech obchodníkům oznámit, že jim nebudou hradit zálohy na energie, neboť vůči nim započítávají pohledávku představovanou přeplatkem. V některých případech je také možné odstoupit od smlouvy. Je ovšem třeba postupovat velmi precizně a přesně. 

08.12.2023
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Spotřebitel
  • Přeplatek

ERÚ se ve zvýšené míře setkává s případy či dotazy zákazníků, kterým byl dodavatelem elektrické energie a plynu v rámci vyúčtování stanoven přeplatek za dodávku energie, často ve výši desítek tisíc korun. Tento přeplatek však následně není dodavatelem po splatnosti uhrazen a zákazníci jej musí vymáhat. Radíme, jak v takovém případě postupovat.

22.06.2022
  • Spotřebitel
  • Elektřina
  • Plyn
  • Vyúčtování
  • Nedoplatek
  • Platby
  • Přeplatek
  • Reklamace
  • Zálohy