SIPO pana Martina

12.09.2023, aktualizováno
  • Oddělení ochrany spotřebitele
  • Příběhy spotřebitelů
  • Vyúčtování
  • Zálohy

Příběh ze spotřebitelské linky

Pan Martin si u nás stěžoval, že mu dodavatel zrušil hrazení záloh přes SIPO. Po ERÚ chce zjistit, kdo (jmenovitě) tak učinil, a zároveň obnovit platby přes SIPO.

Radíme, jak obnovit platby za energie

  • Jestliže vám ze SIPA neodchází platby za energie, mohlo dojít k jedné z těchto situací: a) Dodavatel vám zvýšil zálohy (o čemž vás předem musí informovat!). Tím byl překročen vámi nastavený limit pro jednu SIPO platbu, a peníze proto neodešly. b) Váš dodavatel ukončil činnost, a proto vám platby zrušil (v tom případě automaticky přecházíte k dodavateli poslední instance, s nímž se domluvíte, jak a kam zálohy platit).
  • SIPO si můžete nastavit, obnovit či upravit v internetovém bankovnictví, případně na kterékoliv pobočce České pošty (jedná se o její službu).
  • Problémy v komunikaci s dodavatelem řešte nejprve s ním. Až pokud vzájemná domluva není možná, nebo vám dodavatel nechce vyhovět v odůvodněném požadavku, můžete se obrátit na ERÚ. Nemůžeme ovšem jakkoliv zasahovat do vašich plateb.

Video