Přerušení dodávky, poruchy a kompenzace

29.07.2024, aktualizováno
  • Oddělení ochrany spotřebitele

Mám vadný elektroměr či plynoměr, jak zajistit jeho přezkoušení a výměnu?

O měřící zařízení (elektroměr či plynoměr) pečuje distributor, který pravidelně ověřuje správnost jeho měření. Pokud se domníváte, že elektroměr či plynoměr měří spotřebu nesprávně, máte právo distributora požádat o přezkoušení přístroje.

Jak se dozvím, že v mé oblasti bude z důvodů prací na distribuční soustavě přerušena dodávka elektřiny nebo plynu?

Distributor je povinen oznámit přerušení dodávky energie (elektřiny nebo plynu) nejméně 15 dnů předem. Někde ještě vylepují oznámení na domovních dveřích nebo na úřední desce obecního úřadu, častěji dnes distributor o přerušení dodávky energie informuje formou SMS, e-mailem a na svých webových stránkách.

(i) Při nedodržení informační povinnosti lze uplatnit náhrady za porušení standardů kvality.

Jak je stanovena požadovaná kvalita dodávek? Jak uplatním náhrady za její nedodržení?

Čeští zákazníci mají možnost požádat o finanční náhradu příslušného distributora nebo dodavatele v případech, ve kterých nejsou dodrženy standardy kvality dodávek elektřiny – (vyhláška č. 540/2005 Sb.) nebo plynu (vyhláška č. 545/2006 Sb.).

Standardy kvality se rozumí především lhůty a postupy při řešení přerušení dodávek energie, při vyřizování stížností zákazníků na poskytované služby a při odstraňování příčin těchto stížností. Za porušení standardů může zákazník požadovat náhradu.

Bližší informace ohledně kvality dodávek elektřiny a plynu.