Investice pana Mojmíra

18.12.2023, aktualizováno
  • Oddělení ochrany spotřebitele
  • Příběhy spotřebitelů
  • Pomoc

Příběh ze spotřebitelské linky

Pan Mojmír se rozhodl zainvestovat do fotovoltaické elektrárny na střeše svého rodinného domu. Vybral si obchodní společnost ELEKTRÁRNA, podepsal smlouvu o provedení díla a zaplatil polovinu ceny díla jako zálohu. Obchodní společnost nedodala všechny solární panely ve sjednaném termínu, ani nevyřídila slíbenou dotaci.

Radíme, jak si poradit bez nás

  • Do vašeho smluvního vztahu s dodavatelem díla Energetický regulační úřad nemůže vstupovat. Nejedná se totiž o smluvní vztah pro zajištění dodávky elektřiny spotřebiteli, ale soukromoprávní vztah mezi objednatelem a dodavatelem elektrárny. Jinými slovy, dodavatelé elektráren nespadají pod náš dozor, nemáme vůči nim žádné pravomoci.
  • V těchto případech je nutné vycházet ze smluvního ujednání a činit vlastní kroky k nápravě (např. reklamovat, urgovat, uplatňovat smluvní pokuty nebo požadovat náhradu škody a tyto nároky případně vymáhat soudně).
  • Desatero tipů proti nekalým praktikám při nákupu fotovoltaiky najdete na webu Energiezamene.cz.