Dotazy paní Marie

05.09.2023, aktualizováno
  • Oddělení ochrany spotřebitele
  • Příběhy spotřebitelů
  • Nabídky
  • Cena
  • Smlouva
  • Vyúčtování
  • Reklamace

Příběh ze spotřebitelské linky

Podání paní Marie začíná zjišťovacím slovem „proč“. Proč mám vysoké zálohy? Proč nemám přeplatek? Proč mám vyšší cenu než soused? Proč je moje cena vyšší, než teď dodavatel nabízí? Proč mám jiné podmínky než kamarádka?

Radíme, jak najít odpovědi na otázky

  • Zákazník má možnost volby dodavatele s ohledem na nabízené produkty dodávky (ceny a podmínky). Nemusí tedy uzavřít smlouvu s konkrétním dodavatelem, jehož podmínky by byl nucen akceptovat. Na druhou stranu však platí, že smlouvy se musí dodržovat. Ukončit smlouvu s dodavatelem zákazník může, pokud taková možnost byla smluvně sjednána nebo v případech stanovených zákonem.
  • Klíčem k odpovědím na dotazy paní Marie tedy často bývají podmínky, které si sjednala ve smlouvě o dodávce. Někdy stačí projít smlouvu, včetně obchodních podmínek, popřípadě ceníku, nebo položit dotazy dodavateli a hledat s ním řešení vlastní situace.
  • Máte-li zato, že postup dodavatele není správný, pak se vůči jeho jednání ohraďte, případně jej reklamujte.
  • Až tehdy, když dodavatel na vaše reklamace nereaguje a nekomunikuje s vámi, obraťte se s podnětem na nás.

VIDEO