Při přeměně právnické osoby může právní nástupce držitele licence nebo právnická osoba vzniklá odštěpením pokračovat v provozování licencované činnosti na základě rozhodnutí o udělení licence přeměňované právnické osoby za předpokladu, že do 1 měsíce ode dne právních účinků přeměny oznámí pokračování v licencované činnosti ERÚ a současně mu předloží žádost o udělení licence na činnost, kterou vykonává na základě rozhodnutí o udělení licence přeměňované právnické osoby. Do doby vydání rozhodnutí o udělení licence pro přeměněnou právnickou osobu nebo právnickou osobu vzniklou odštěpením pokračuje právní nástupce nebo právnická osoba vzniklá odštěpením ve výkonu licencované činnosti. Vydáním rozhodnutí o žádosti o udělení licence právnímu nástupci nebo právnické osobě vzniklé odštěpením zaniká licence přeměňované právnické osobě. V případě převodu nebo vkladu obchodního závodu nebo jeho části se postupuje obdobně.
Orientační seznam dokladů pro udělení licence novému právnímu nástupci nebo právnické osobě vzniklé odštěpením naleznete zde pod nadpisem „Seznam dokumentů" (v obsahu vpravo) – zvolte seznam dle druhu licencované činnosti, která má být vykonávána. Není vždy nutné dokládat všechny dokumenty - ty, které jsou obsaženy v původním spise, mohou být zkopírovány do spisu nového. Obecně platí, že formuláře kopírovat nelze, avšak dokumenty o vzdělání či praxi odpovědného zástupce (zůstává-li stejný), vyjádření stavebního úřadu, revizní zprávy apod. kopírovat lze, jsou-li stále platné a byly-li správně dodány (zejména, je-li vyžadován originál nebo ověřená kopie). Nezapomínejte prosím uvádět telefonické a e-mailové kontakty na vyřizující osoby pro usnadnění komunikace při nutnosti doplnění Vaší žádosti. Podrobnosti k dokladům přikládaným k žádostem o udělení licence naleznete v metodickém návodu níže.
Toto vyjádření Energetického regulačního úřadu má pouze obecný a informační charakter, není správním rozhodnutím, závazným stanoviskem, osvědčením ani předběžnou informací ve smyslu správního řádu (§ 139 zákona) a nezavazuje svého adresáta ani žádné další subjekty. Závazné správní rozhodnutí lze vydat pouze ve správním řízení, a to po opatření všech informací a podkladů vyžadovaných zákonem.
Formuláře a další informace
